رهن و اجاره در منطقه سناباد مشهد چقدر نقدینگی می‌خواهد؟ (۹ خرداد ۱۴۰۳) به آینده بورس امیدوار باشیم؟ (۹ خرداد ۱۴۰۳) نرخ ارز نزولی خواهد شد؟ | در چه صورت منتظر موج بعدی نزول باشیم؟ (۹ خرداد ۱۴۰۳) سیگنال منفی به بازار خودرو | خودروسازان کاهش تولید داشتند + نمودار (۹ خرداد ۱۴۰۳) افزایش بی‌سروصدای یک محصول ایران‌خودرو | خودروسازان بدون دریافت مجوز قیمتی دست‌به‌کار شدند؟ رفع پلمب واحدهای صنفی طلا و جواهر در مشهد ۵۴ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد (۸ خرداد ۱۴۰۳) طلافروشی‌های مشهد بالاخره کوتاه آمدند | بازگشایی پس از ۲۲ روز با مبلغ ۲ میلیارد در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟ خبر خوش برای زوج‌های جوان | صف وام ازدواج کوتاه می‌شود؟ معرفی ۱۰ ماشین خارجی که در سامانه فروش عرضه می‌شوند | ژاپنی‌ها در دوره جدید واردات خودرو یکه‌تازی می‌کنند + تصاویر چطور بهترین لاستیک را انتخاب کنیم و چقدر بابتش پول بدهیم؟ قیمت افغانی امروز (سه‌شنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۳) وام ۵۰۰ میلیون تومانی برای دهه شصتی‌ها + شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام هفته آینده، نتیجه قرعه‌کشی خودرو‌های برقی اعلام می‌شود سومین سود سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟ (۸ خرداد ۱۴۰۳) خبر‌های بسیار خوب دولت برای بورسی‌ها | ۴ تصمیم مهم برای نجات بازار سرمایه (۸ خرداد ۱۴۰۳) خبر مهم برای دارندگان حواله پژو پارس؛ طرح تبدیل حواله به این ۳ خودرو آغاز شد + اسامی خودروها، مبلغ و زمان تحویل (۸ خرداد ۱۴۰۳) چراغ سبز بورس بالاخره روشن شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۸ خرداد ۱۴۰۳)  آخرین جزئیات از تعیین تکلیف اعطای سهام عدالت به جاماندگان (۸ خرداد ۱۴۰۳) بانک‌ مرکزی نرخ سود بانکی را اعلام کرد | اخطار جدی به بانک‌هایی که از بخش‌نامه جدید پیروی نکنند یک دلار آمریکا وارد کانال ۶۰ هزار تومان شد (۸ خرداد ۱۴۰۳) نرخ طلا در بازار امروز مشهد (سه‌شنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۳) بایدونبایدهای عرضه نان اینترنتی در مشهد | نباید قیمت نان در بستر آنلاین افزایش یابد طرح سامان‌دهی استخدام کارکنان دولت در صف بررسی در مجمع تشخیص!
سرخط خبرها

بررسی ۱۰ سهام ارزنده در بازار سرمایه| نماد‌های بورسی مناسب سرمایه گذاری را چطور پیدا کنیم؟

  • کد خبر: ۱۳۲۱۰۵
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
بررسی ۱۰ سهام ارزنده در بازار سرمایه| نماد‌های بورسی مناسب سرمایه گذاری را چطور پیدا کنیم؟
P/E یا شاخص قیمت به سود یکی از شاخص‌های اصلی برای شناسایی سهام‌هایی است که از بلحاظ بنیادی قوی هستند و گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری به شمار می‌روند. در این گزارش ۱۰ نماد بورسی از میان شرکت هایی که کمترین P/E در بازار دارند را بررسی کرده‌ایم.

به گزارش شهرآرانیوز، این گزارش صرفا به ارائه آمار و ارقام می‌پردازد و هیچگونه توصیه و تاکید برای خرید یا فروش سهام در بازار سرمایه ندارد. 

از زمان ابلاغ بسته حمایتی ۱۰ بندی برای حمایت از بورس شاهد هستیم که طی ۲ روز متوالی شاخص کل بازار سرمایه سبزپوش شده است. اگر شما هم جزو آن دسته افراد هستید که گمان می‌کنید، روند بازار سرمایه در دراز مدت مثبت است و با این دید قصد سرمایه گذاری در این بازار دارید این گزارش برای شما مناسب است.

شاخص قیمت به سود یا P/E از تقسیم قیمت سهام بر شاخص سود ۱۲ ماهه (EPS) به دست می‌آید. به بیان ساده‌تر P/E هر چقدر کمتر باشد نشان دهنده ارزندگی سهام است. شرکت‌های بورسی هر ساله در مجمع عمومی عادی سالیانه خود متناسب با سودی که طی سال به دست آورده‌اند، سود نقدی میان سهامداران خود تقسیم می‌کنند.

پیش بینی اینکه شرکت‌ها چه میزان سود نقدی میان سهامداران خود توزیع می‌کنند از طریق بررسی شاخص P/E امکان پذیر است. همچنین این شاخص نشان می‌دهد که شرکت چقدر فعال است و چه میزان درآمد دارد؛ لذا هر چقدر شاخص P/E برای یک سهام از نظر عددی کمتر باشد، آن سهام برای سرمایه گذاری گزینه مناسب تری است.

در جدول زیر ۱۰ نماد در بازار سرمایه که کمترین P/E را دارند برایتان لیست کرده‌ایم. لازم به ذکر است که برای سرمایه گذاری صرفا نمی‌توان تنها به شاخص P/E اکتفا کرد، اما بررسی این شاخص از اهمیت بالایی برخوردار است.

نکته بسیار مهم درباره نماد‌های لیست شده در جدول ذبل این است که حجم معاملاتی آن‌ها طی ۹۰ روز گذشته بیش از ۱۰ میلیون سهام بوده و این امر حکایت از نقدشوندگی مناسب شان دارد. علاوه بر این شاخص P/E  تمام آن‌ها کمتر از ۳.۵ است.

بررسی سهام‌های ارزنده بازار سرمایه| نمادهای بورسی مناسب سرمایه گذاری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->